Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání TOO metod svařování TIG, MAG a CMT
Šoulák, Petr ; Sigmund, Marian (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci bylo za úkol porovnat velikost TOO pro metody TIG, MAG a CMT. Svařované materiály byly nízkouhlíková ocel a austenitická korozivzdorná ocel. Vzorky o velikosti 250x50 mm a tloušťce 2 mm byly svařeny tupým svarem bez mezery. V první části experimentu byly vzorky svařeny stejnou svařovací rychlostí. Druhá část se týkala pouze metody CMT, kde byla použita optimální svařovací rychlost. U vybraných vzorků byla měřena a porovnávána velikost TOO na makroskopických snímcích.
Technologie svařování součásti „palivový článek“
Vaculka, Jakub ; Dohnal, Ivo (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tento projekt je zaměřen na výběr optimální metody svařování pro součást „palivový článek“ v podmínkách strojírenské firmy VN-Ú s.r.o. Cílem je srovnání metod, které má tato společnost k dispozici tedy: TIG, MIG/MAG, a CMT. Nezbytné je rozebrat specifika jednotlivých technologií a provozní podmínky, kterým bude součást při užívání vystavena. Pro srovnání metod jsou použity nedestruktivní zkoušky součástí a destruktivní zkoušky zhotovených vzorků. Ekonomické zhodnocení slouží k porovnání nákladů na svaření součástí jednotlivými metodami a k posouzení případné investice do CMT zařízení, které si firma dosud pouze pronajímala.
Procesní parametry při navařování Inconelu 625
Hrádek, Jan ; Mrňa, Libor (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Výzkum je zaměřen na navařování inconelu 625 metodou MAG - CMT. Bylo zjištěno, že navařování bez rozkyvu nevytváří potřebnou geometrii pro navázání dalších vrstev. Při navařování s rozkyvem bylo vyzkoumáno, že nejvhodněji se jeví proud v rozmezí 150 až 200 A v synergickém režimu pro navařování inconelu 625. Výsledný návar byl proveden při proudu 190 A s korekcí pulzní dynamiky nastavenou na -4 a korekcí délky oblouku na +10 a rychlostí svařování 315 mm za minutu. Návar nebyl ideální především kvůli nedostatečné výšce. Zlepšení výsledků by mohlo být dosaženo nastavením rozkyvu s plynulou změnou zrychlení. Z časových možností a z náročnosti programování byla však pro všechny experimenty zvolena pouze rychlost konstantní.
Nové aspekty svařování metodou MIG/MAG
Minich, Marek ; Hála, Michal (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o svařování metodou MIG/MAG a metodami z ní vycházející. Těmito metodami jsou CMT a CMT Advanced, které jsou v současné době nadále zdokonalovány. Jsou zde popsány jejich principy, výhody, využití a přístroje, které svařování pomocí nich umožňují. V práci je řešena problematika spoje oceli s hliníkem, která nadále není, právě díky metodě CMT, ve svařování překážkou. To je obrovským přínosem zejména pro automobilový a letecký průmysl, pro něž je pevné a rychle spojení oceli s hliníkem velmi žádanou záležitostí. Dále jsou popisovány a rozebírány svary tenkých plechů a je také uvedena široká škála praktických využití těchto svařovacích metod.
Optimalizace parametrů svařování na robotech pro automobilový průmysl
Soprunenko, Valeriia ; Mrňa, Libor (oponent) ; Sigmund, Marian (vedoucí práce)
Práce se zabývá jednotlivými studiem nových procesů svařování "konkrétně FRONIUS TPSi". Největší důraz je kladen na technologie svařování, především na rozdíly mezi jednotlivými metodami. Experimentální část práce je zaměřena na nalezení vhodných parametrů pro svařování koutových svárů s ohledem na požadovanou kvalitu svarů svařovaných na robotech. Získané vzorky byly vyhodnoceny z hlediska hloubky průvaru, množství vneseného tepla a podle vzniklých vad.
Návrh pendlovací hlavy pro plošné navařování Inconelu 625
Franc, Tadeáš ; Slaný, Martin (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a výrobou pendlovací, tj. oscilující hlavy pro plošné navařování ochranné vrstvy superslitiny Inconel® 625 na membránové stěny. Konstrukčním návrhům předchází rešerše možných variant řešení. Ze dvou konstrukčních návrhů byl jeden úspěšně vyroben a sestaven a stanoveny podněty pro budoucí vylepšení. Pro snadnou optimalizaci a testování zařízení byl vytvořen program oscilačního pohybu v softwaru LinMoT Talk 6.9. Pro vyrobené zařízení byly následně vypočteny výrobní náklady a stanovena doporučená prodejní cena, na základě všeobecného kalkulačního vzorce. Výsledkem projektu je funkční zařízení, návrh na jeho řízení a technicko – ekonomické zhodnocení výrobního procesu.
Návrh zařízení pro korekci dráhy svařovací hlavice
Benáček, Filip ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Slaný, Martin (vedoucí práce)
Práce uvádí problematiku navařování membránových stěn určených pro aplikaci v energetických kotlích. Dále využití metody MIG/MAG pro navařování a výhody využití metody CMT. Pro navařovací proces byla provedena inovace v podobě laserového skenování povrchu a následné využití dat ke korekci svařovací hlavice. To vedlo k automatizaci celého procesu. Z důvodu potřebného testování funkce laserového skeneru byla navržena a zkonstruována zkušební konstrukce. Bylo nutné zvážení vhodné strategie skenování stěny a následného zpracování dat z hlediska celkového výrobního postupu. Software určený k hodnocení naskenovaného profilu umístil bod pomocí vhodného nástroje na naskenovaný profil. Množina bodů byla dále filtrována pro hladší výslednou dráhu tvořenou těmito body. Výsledné body byly přivedeny na výstupní signál z laserového zařízení pro korekci dráhy svařovací hlavice. Navařování i skenování povrchu budou probíhat současně, proto byla vytvořena nastavení pro laserový skener a uložena do interní jednotky zařízení. Laser tak dokáže pracovat bez připojení k počítači.
Vývoj WAAM procesních parametrů pro tenkostěnné díly z hořčíkové slitiny AZ61
Šváb, Čeněk ; Němeček, Stanislav (oponent) ; Slavíček, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem WAAM procesních parametru pro tenkostěnné díly z hořčíkové slitiny AZ61. Cílem práce je nalézt vhodné procesní parametry a popsat vlivy, který na navařování mají. Pro dosažení cíle práce byly tyto parametry experimentálně testovány. Bylo zjištěno, že nejvyšší vliv na geometrii návaru má parametr proudu boost fáze a parametr délky jeho působení. Stabilitu procesu navařování poté ovlivňovala rychlost posuvu elektrody při boost a burn fázi. Na základě těchto výsledků byl poté vytvořen finální set parametrů, kterým byl úspěšně navařen tenkostěnný díl složený z 50 vrstev a dosahující výšky 130 mm.
Analysis of Inconel 625 weld layer produced by MIG-CMT
Chrást, Daniel ; Slováček, Marek (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Inconel 625 to 16Mo3 base material welds are used in energy industry in waste incineration plants to increase lifetime of membrane walls. The welds are formed using MIG-CMT method. Macrostructure and microstructure analyses were carried out using Apreo 2 SEM microscope, and chemical composition analysis of welds was also carried out using iSpark OES spectrometer. Finally, analyses of selected mechanical properties, namely microhardness and ductility, were performed.
Re-identifikace vozidel pomocí vision transformerů
Jelínek, Zdeněk ; Hradiš, Michal (oponent) ; Špaňhel, Jakub (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce bylo zjištění možností vision transformerů při re-identifikaci vozidel. V této oblasti počítačového vidění doposud dominují konvoluční neuronové sítě. Celkem byly vyzkoušeny dva modely - TransReID a CMT. TransReID je model založený čistě na vision transformerech a byl vytvořený přímo pro re-identifikaci vozidel. Hlavní část experimentů s tímto modelem jsem věnoval využití klíčových bodů na vozidle. Při správné extrakci oblastí okolo klíčových bodů a využití postprocessingu jsem dosáhl state-of-the-art výsledků. Model CMT je kombinací konvolučních sítí a transformerů, který nebyl vytvořen pro re-identifikaci vozidel. Model jsem upravil a provedl s ním rozsáhlé experimenty pro získání nejlepší konfigurace pro re-identifikaci vozidel. Modely jsem vyhodnotil na standardních datasetech VeRi-776, VehicleID, CityFlowV2-ReID a CarsReId74k a porovnal se state-of-the-art modely. S modelem CMT jsem dosáhl na datasetu VeRi-776 nejlepšího výsledku 0,860 na metrice mAP a na datasetu VehicleID jsem dosáhl nejlepšího výsledku 97,6% na metrice Rank5.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.